10/05/2021 12:41:00 PM

Nowoczesny program sprawnym mózgiem magazynu?

Hejka. Co tam u Was. U mnie ostatnio się dzieje. Musiałam w parę tygodni odwrócić swoje życie nieco do góry nogami jeżeli chodzi o ścieżkę kariery. Niemal cały swój staż pracy (a to już będzie nieco ponad 12 lat) spędziłam w handlu. Jest to ciężki kawał chleba. Kontakt z klientem jest tu niezbędny, a ten nie zawsze jest dla nas łaskawy. W poszukiwaniu ofert pracy natrafiłam na ogłoszenie w którym szukali osobę na stanowisko administracyjno-biurowe do jednego z największych cent logistycznych mojego miasta. Będąc na rozmowie kwalifikacyjnej usłyszałam wiele ciekawostek na temat pracy na magazynie (bo właśnie tam osoba poszukiwana miałaby pracować). Kiedyś miałam przyjemność ponad rok czasu zajmować podobne stanowisko i powiem szczerze mi się bardzo dobrze tam pracowało. Zaczęłam więc wyszukiwać informację o specyfice danego miejsca i wszelkimi kazusami  z nim związanymi.

(źródło zdjęcia: internet)

W dobrze rozwijającym się biznesie magazyn jest sercem danej branży. To właśnie tu niezbędna jest perfekcyjna organizacja i mechanizm niczym w najlepszym szwajcarskim zegarku, by wszystko działało jak należy. https://www.consafelogistics.com/pl/rozwiazania/wms/ jest miejscem w którym znajdziemy ASTRO WMS® , czyli system zarządzania magazynem. Program ten, niczym profesjonalny "mózg technologiczny" pomoże nam w zarządzaniu personelem, przestrzenią oraz sprzętem w możliwie jak najlepszy sposób. 
Z czym wiąże się codzienna praca na magazynie? Przede wszystkim z kompletacją zamówień klientów, usystematyzowaniem i porządkowaniem grup towarowych, przyjmowaniem i rozładowywaniem dostaw. Jakim zatem zadaniom sprosta ten inteligentny program? Do najważniejszych jego zadań należy:
  • śledzenie procesów i powiadomienie o istotnych zdarzeniach.  Im szybciej wyłapiemy błąd tym szybciej go naprawimy.
  • organizacja kompletacji i składowania, priorytetyzacja zadań. Jest to ważne, aby móc systematyzować te procesy zaczynając od tych najważniejszych i kończąc tymi, które mogą zaczekać i być realizowane w późniejszym czasie.
  • rosnące zapotrzebowanie na automatyzację pracy. Wiadomo, że człowiek w takim procesie to siła, lecz w dzisiejszych czasach coraz częściej stawiamy na automatyczne rozwiązania, którym człowiek swoją pracą nie dorówna.
  • komunikacja z innymi systemami. Tzw. "współpraca" między podstawowymi programami jest ważna. Prawidłowa zapewnia odpowiednie funkcjonowanie całego interesu.
Jak widać odpowiedni system sprawuje należna kontrolę nad wszystkimi procesami i zapewnia nie tylko prawidłowe funkcjonowanie, lecz także podejmowanie prawidłowych decyzji. W efekcie mamy znacznie mnie błędów, dzięki czemu nie tracimy klientów, ich zaufania i co za tym idzie - pieniędzy.

Mieliście kiedyś styczność z pracą na magazynie? Czy zgadzacie się z tym, że wszystko w takim miejscu musi działać bardzo sprawnie,a odpowiednie technologie są ku temu świetnym narzędziem?


20 komentarzy:

  1. super, że będziesz miała okazję rozwijać się w nieco innej branży i podjąć nowe wyzwania, z pewnością im sprostasz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno na magazynie wszystko musi działać bardzo sprawnie, nigdy tam nie pracowałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pracowałam nigdy w takim miejscu, dlatego wydaje mi się, że ta praca jest bardzo interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa sprawa, akurat nigdy nie pracowałam na magazynie, ale na pewno wszystko musi tam działać idealnie oraz byc dobrze zoorganizowane ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobno praca w magazynie nie jest taka straszna, sama tam nie pracowałam, ale słyszałam od najbliższych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy materiał, świetnie napisane

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesujące spostrzeżenia, ciekawie opisany temat. Super blog.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy temat, świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesujący artykuł, fajnie napisane

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny ten blog i ciekawe treści

    OdpowiedzUsuń
  12. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  13. wiele ciekawych treści tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście. Ale kontrolujący czynnik ludzki też jest ważny.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.