3/02/2020 01:23:00 PM
Reklama pod lupą, czyli w co warto zainwestować by zyskać?
Temat reklamy i rodzai jej rozpowszechnienia już kilka razy poruszałam na blogu. Jest to tak obszerna kwestia, iż postanowiłam, że warto ją zbadać pod wieloma aspektami. Ze względu na ukończony kierunek studiów mam tzw. zboczenie zawodowe, więc chętnie do tematu reklam powracam i będę to robić jeszcze przez zapewne dość długi czas.
Obecnie pracuje w handlu i to właśnie to, z czym spotykam się na co dzień zainspirowało mnie do napisanie danego tekstu. O czym mowa? Oczywiście mam tu na myśli przedstawicieli handlowych, którzy w postaci nawiązania współpracy ze sklepem widzą możliwość wprowadzania na rynek swoich produktów. Zazwyczaj wraz ze złożoną wizytą przywożą informację dotyczące branży, w której działają. Dostarczają wszelkich niezbędnych informacji na temat warunków współpracy i towaru, którym handlują. W dziedzinie dekoratorskiej (i nie tylko) ważną rolę odgrywają pory roku. Okresy świąteczne, czyli Boże Narodzenie i Wielkanoc są najbardziej obfite, jeżeli chodzi o popyt i sprzedaż m.in. artykułów świątecznych. Dlatego też zazwyczaj organizowane są targi, na których możemy zobaczyć ofertę nowych produktów, które firmy nam w danym okresie oferują. Są to imprezy masowe, na których mają okazję się zaprezentować od kilkunastu, do kilkudziesięciu firm działających w konkretnej branży.
Wybierając się na takie wydarzenie i będąc po stronie firmy, która ofiaruje na sprzedaż konkretny asortyment warto pamiętać o kilku bardzo ważnych kwestiach:
- miejsce i czas
Najczęściej targi organizowane są w większych miastach. Tzw. hale targowe są idealnym miejscem do przeprowadzenia tego typu imprez. Jeżeli chodzi o czas to najczęściej są to okresy przedświąteczne, a towar przedstawiany na nich jest tematyczny.
- płatności
Zazwyczaj są to wydarzenia, na które trafiamy poprzez zaproszenie. Jest ono gwarantem tego, iż za uczestnictwo nie ponosimy żadnych kosztów. Zdarza się jednak też i tak, że targi są kilkudniowe. Organizatorzy dbają o stanowiska handlowe i spotkanie po targach. Pamiętać warto wtedy o tym, iż koszta np. hotelu i wyżywienia pokrywamy z własnej kieszeni.
Jest to rozwiązanie dla sieci handlowych i sklepów. W ofercie znajdziemy m.in. gabloty informacyjne, tablice kierunkowe, stojaki na ulotki i lady promocyjne, które są podstawą prezentacji stanowiska targowo-usługowego. Pamiętajmy, że musi ono być widoczne, konkretne i dobrze zorganizowane. Warto najpierw omówić wszelkie szczegóły. Następnie nakreślamy projekt do którego mamy cały czas wgląd i możliwości nanoszenie wszelkich zmian. Produkujemy stoisko, które z dumą będzie prezentować naszą branże i produkty. Najczęstszym i najlepszym rozwiązaniem są lady reklamowe. Odpowiednio przygotowana sprawi, że nasze stoisko nie umknie niczyjej uwadze.
Warto pamiętać o stałych klientach i doskonałej okazji do nawiązania nowych współprac. Znakomitą zachętą mogą być liczne zniżki oraz rabaty na zakup towarów. Warto przemyśleć te wszystkie drobne aspekty, a targi z pewnością będą udane.
Brak komentarzy:
Dziękuję za komentarz.