7/29/2019 12:32:00 PM

Ulotki reklamowe i ich skuteczne rozpowszechnienie. Co zrobić aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?

Temat reklamy już był poruszany na blogu. Dziś do niego powrócę i zapewne nie będzie to ten ostatni raz. Dlaczego? Ponieważ jest to temat rzeka i kierunków, którymi można tu podążyć jest bardzo wiele. 


Żyjemy w świecie konsumpcjonizmu. Każdego dnia zdobywamy dobra materialne i usługi, które nadają sens naszemu istnieniu. Uznajemy je za pewien wyznacznik życia i statusu społecznego. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, a więc i nasze zapotrzebowania wzrastają wraz z rozwojem technologii i pojawieniem się coraz to nowych produktów dostępnych na rynku konsumenckim. I choć niezliczona liczba takowych powstaje codziennie nie wszystkie są w stanie wybić się wśród konkurencji i dotrzeć do odbiorcy. Powodów może być wiele, ale jednym z najbardziej istotnych w tym przypadku wydaje się być kwestia promocji. Jeżeli nowo powstały produkt bądź usługa nie cieszy się zainteresowaniem konsumenta to może to być spowodowane brakiem reklamy bądź kwestią jej rozpowszechnienia.
  
Jednym z najstarszych i chyba dotychczas najskuteczniejszych form promocji są ulotki reklamowe. Na czym polega ich unikatowość?

  • Koszta
Jeżeli porównamy koszta promocji wybranego produktu powiedzmy w radiu, czy telewizji, to tą opcję zdecydowanie należy zaliczyć do najtańszych. Pamiętajmy jednak, że wszystko zależy od ilości i jakości druku.

  • Pomysł
Możemy się zwrócić do specjalistycznych firm zajmujących się projektowaniem. Z własnego doświadczenia jednak wiem, iż nasza wyobraźnia nie ma granic i nie zawsze musimy komuś płacić by otrzymać naprawdę coś fajnego. Wystarczy chwilę się zastanowić i wypunktować sobie na kartce co chcemy nasza ulotką przekazać. Najważniejsza jest treść, lecz nie zapominajmy także o tle. Nasza ulotka musi być treściwa i zaprojektowana w taki sposób, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów.

  • Dystrybucja
 Gdy już mamy ulotki, które w pełni odwzorowują nasz produkt lub usługę ważne jest ich rozpowszechnienie. Warto przeprowadzić badania rynku i zastanowić się w których miejscach  nasze ulotki trafią do najszerszego grona odbiorców. Bardzo często zapominamy też o tym, iż to właśnie biuro, czy siedziba są wszystkim miejscem do najlepszej reklamy i autoprezentacji. Aby w pełni to wykorzystać należy zadbać o stojak na ulotki a5 i a4 lub innych wymiarach, który  wyeksponuje nasze ulotki lub inne źródła reklamowe. Do wyboru są modele w różnych formach, wymiarach i różnych wysokościach. Istnieje możliwość umieszczenia firmowej grafiki, a także koloru i materiału z którego stojak zostanie wykonany.

(Źródło zdjęć: www.veraco.pl)

Dla lepszej wizualizacji przedstawiam Wam powyżej kilka modeli takich stojaków. Taki sposób eksponowania materiałów reklamowych jest niezwykle skuteczny. Pamiętajmy, że większość społeczeństwa jest wzrokowcami i warto tę cechę wykorzystać, aby dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do jak największej liczby osób.



30 komentarzy:

  1. odpowiednia reklama często jest gwarancją sukcesu marki/ produktu

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy w pracy taki stojak z czterema kieszeniami. Wypełniony jest ulotkami z wyrobami naszej firmy. Obok jest regał, na którym można oglądać produkowane rzeczy. To świetny pomysł i reklama. Nie jest to droga inwestycja, a oko przyciąga. Dobra reklama to krok do sukcesu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam, że jak byłam mała to zbierałam ulotki - to z banków, to właśnie z takich stojaków i z każdego innego możliwego miejsca.
    Te stojaki to fajna sprawa, na targach czy innych eventach zawsze zwracają moją uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś roznosiłam ulotki, większość osób brała ale i tak bez oglądania wrzucała do kosza. Takie stojaki są lepszym pomysłem, ulotka trafi tylko do zainteresowanych

    OdpowiedzUsuń
  5. Stojaki to bardzo dobry pomysł, ulotki ułożone są w sposób czytelny i szybciej zobaczymy co jest na nich umieszczone.

    OdpowiedzUsuń
  6. masz rację stojaki to bardzo dobry pomysł! na pewno taka reklama będzie widoczna

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o ulotki to liczy się przede wszystkim dobra ich ekspozycja oraz odpowiednio dobrane miejsce. Bardzo dobrej jakości stojaki na ulotki możecie znaleźc na przykład tutaj https://adlove.pl/pl/ i jak najbardziej polecam wam te strone odwiedzić

    OdpowiedzUsuń
  8. Przede wszystkim warto, zacząć od podstaw czyli przemyśleć plan marketingu a następnie wdrożyć narzędzia - jednym z nich mogą być ulotki, które w większości branży giną na tle innych narzędzi

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie! Pierwszym krokiem powinno być dokładne zaplanowanie działań marketingowych. Jeśli chodzi o ulotki to nie w każdej branży się sprawdzą. Przeczytaj sobie chociażby artykuł o ulotkach. Moim zdaniem jest bardzo ciekawy i pomocny.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ulotki może nie są najlepszą formą reklamy, ale do reklamowania niektórych biznesów sprawdza się świetnie. Do reklamowania baru/klubu tanecznego/knajpy ulotki sprawdzają się świetnie. Sam mam mały bar i ulotki działają bardzo dobrze. Początkowo byłem sceptyczny, ale firma https://www.vizer.pl/, z którą współpracuję w kwestii reklamy, nalegała na ten pomysł i okazał się on strzałem w 10!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ulotki w sumie ja pamiętam były od zawsze i pewnie jeszcze długo pozostaną z nami jako element reklamy bezpośredniej. Osobiście jestem bardzo zadowolony jak przeczytałem w https://www.webstation.com.pl/biuwar-nietypowy-material-promocyjny/, że biuwar jest nadal dość nietypowym materiałem reklamowym. Ja bardzo lubię z niego korzystać i robię to często.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy i bardzo przydatny artykuł. Ulotki to zdecydowanie jedne z najczęściej spotykanych form reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja myślę, że jeśli chodzi o same ulotki to jak najbardziej cały czas się one sprawdzają. Tym bardziej jak teraz czytałem o katalogach firmowych https://megaszkolenia.pl/kiedy-warto-wykorzystac-katalog-do-prezentacji-firmowej-oferty/ to również może to być całkiem fajna prezentacja naszej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  17. W naszej opinii zlecenie warto powierzyć www.ccsdruk.pl - szybki kontakt, wysoka jakość usług.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tego typu ulotki świetnie sprawdzą się na różnego rodzaju targach branżowych. Można też skorzystać z usług www.vitabri.pl gdzie znajdziecie najwyższej jakości namioty reklamowe.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jezeli zastanawiacie sie jak zaprojektować wizytówke lub ulotkę reklamową, to osobiście mogę Wam polecić stronę https://nakedsavor.pl/jak-dobrac-wizytowke-do-charakteru-firmy/. Na stronie znajdziecie wiele rzetelnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  20. ciekawe informacje i fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten wpis dał mi do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  23. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  24. Zainteresował mnie ten blog


    OdpowiedzUsuń
  25. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń
  26. Moim zdaniem jeśli ulotki są dobrze wykonane i przykuwają uwagę, to będą bardzo dobrą formą reklamy, która szybko rozpowszechni markę w danej grupie docelowej.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawy post! Ja zawsze myślałem, że ulotki to relikt przeszłości, ale teraz zmienię zdanie ;) A co myślicie o umieszczaniu kodów QR na ulotkach?

    OdpowiedzUsuń
  28. Planuję rozpowszechnić moje ulotki reklamowe i dotrzeć do większej liczby odbiorców! Jakie są Wasze sprawdzone sposoby na skuteczną dystrybucję? Podzielcie się swoimi pomysłami

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.