poniedziałek, 29 lipca 2019

Ulotki reklamowe i ich skuteczne rozpowszechnienie. Co zrobić aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?

Temat reklamy już był poruszany na blogu. Dziś do niego powrócę i zapewne nie będzie to ten ostatni raz. Dlaczego? Ponieważ jest to temat rzeka i kierunków, którymi można tu podążyć jest bardzo wiele. 


Żyjemy w świecie konsumpcjonizmu. Każdego dnia zdobywamy dobra materialne i usługi, które nadają sens naszemu istnieniu. Uznajemy je za pewien wyznacznik życia i statusu społecznego. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, a więc i nasze zapotrzebowania wzrastają wraz z rozwojem technologii i pojawieniem się coraz to nowych produktów dostępnych na rynku konsumenckim. I choć niezliczona liczba takowych powstaje codziennie nie wszystkie są w stanie wybić się wśród konkurencji i dotrzeć do odbiorcy. Powodów może być wiele, ale jednym z najbardziej istotnych w tym przypadku wydaje się być kwestia promocji. Jeżeli nowo powstały produkt bądź usługa nie cieszy się zainteresowaniem konsumenta to może to być spowodowane brakiem reklamy bądź kwestią jej rozpowszechnienia.
  
Jednym z najstarszych i chyba dotychczas najskuteczniejszych form promocji są ulotki reklamowe. Na czym polega ich unikatowość?

  • Koszta
Jeżeli porównamy koszta promocji wybranego produktu powiedzmy w radiu, czy telewizji, to tą opcję zdecydowanie należy zaliczyć do najtańszych. Pamiętajmy jednak, że wszystko zależy od ilości i jakości druku.

  • Pomysł
Możemy się zwrócić do specjalistycznych firm zajmujących się projektowaniem. Z własnego doświadczenia jednak wiem, iż nasza wyobraźnia nie ma granic i nie zawsze musimy komuś płacić by otrzymać naprawdę coś fajnego. Wystarczy chwilę się zastanowić i wypunktować sobie na kartce co chcemy nasza ulotką przekazać. Najważniejsza jest treść, lecz nie zapominajmy także o tle. Nasza ulotka musi być treściwa i zaprojektowana w taki sposób, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów.

  • Dystrybucja
 Gdy już mamy ulotki, które w pełni odwzorowują nasz produkt lub usługę ważne jest ich rozpowszechnienie. Warto przeprowadzić badania rynku i zastanowić się w których miejscach  nasze ulotki trafią do najszerszego grona odbiorców. Bardzo często zapominamy też o tym, iż to właśnie biuro, czy siedziba są wszystkim miejscem do najlepszej reklamy i autoprezentacji. Aby w pełni to wykorzystać należy zadbać o stojak na ulotki a5 i a4 lub innych wymiarach, który  wyeksponuje nasze ulotki lub inne źródła reklamowe. Do wyboru są modele w różnych formach, wymiarach i różnych wysokościach. Istnieje możliwość umieszczenia firmowej grafiki, a także koloru i materiału z którego stojak zostanie wykonany.

(Źródło zdjęć: www.veraco.pl)

Dla lepszej wizualizacji przedstawiam Wam powyżej kilka modeli takich stojaków. Taki sposób eksponowania materiałów reklamowych jest niezwykle skuteczny. Pamiętajmy, że większość społeczeństwa jest wzrokowcami i warto tę cechę wykorzystać, aby dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do jak największej liczby osób.



18 komentarzy:

  1. odpowiednia reklama często jest gwarancją sukcesu marki/ produktu

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy w pracy taki stojak z czterema kieszeniami. Wypełniony jest ulotkami z wyrobami naszej firmy. Obok jest regał, na którym można oglądać produkowane rzeczy. To świetny pomysł i reklama. Nie jest to droga inwestycja, a oko przyciąga. Dobra reklama to krok do sukcesu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam, że jak byłam mała to zbierałam ulotki - to z banków, to właśnie z takich stojaków i z każdego innego możliwego miejsca.
    Te stojaki to fajna sprawa, na targach czy innych eventach zawsze zwracają moją uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś roznosiłam ulotki, większość osób brała ale i tak bez oglądania wrzucała do kosza. Takie stojaki są lepszym pomysłem, ulotka trafi tylko do zainteresowanych

    OdpowiedzUsuń
  5. Stojaki to bardzo dobry pomysł, ulotki ułożone są w sposób czytelny i szybciej zobaczymy co jest na nich umieszczone.

    OdpowiedzUsuń
  6. masz rację stojaki to bardzo dobry pomysł! na pewno taka reklama będzie widoczna

    OdpowiedzUsuń
  7. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o ulotki to liczy się przede wszystkim dobra ich ekspozycja oraz odpowiednio dobrane miejsce. Bardzo dobrej jakości stojaki na ulotki możecie znaleźc na przykład tutaj https://adlove.pl/pl/ i jak najbardziej polecam wam te strone odwiedzić

    OdpowiedzUsuń
  8. Przede wszystkim warto, zacząć od podstaw czyli przemyśleć plan marketingu a następnie wdrożyć narzędzia - jednym z nich mogą być ulotki, które w większości branży giną na tle innych narzędzi

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dokładnie! Pierwszym krokiem powinno być dokładne zaplanowanie działań marketingowych. Jeśli chodzi o ulotki to nie w każdej branży się sprawdzą. Przeczytaj sobie chociażby artykuł o ulotkach. Moim zdaniem jest bardzo ciekawy i pomocny.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ulotki może nie są najlepszą formą reklamy, ale do reklamowania niektórych biznesów sprawdza się świetnie. Do reklamowania baru/klubu tanecznego/knajpy ulotki sprawdzają się świetnie. Sam mam mały bar i ulotki działają bardzo dobrze. Początkowo byłem sceptyczny, ale firma https://www.vizer.pl/, z którą współpracuję w kwestii reklamy, nalegała na ten pomysł i okazał się on strzałem w 10!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zainwestowałem w ulotki od www.ccsdruk.pl. Było warto. Naprawdę wysoka jakość!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ulotki w sumie ja pamiętam były od zawsze i pewnie jeszcze długo pozostaną z nami jako element reklamy bezpośredniej. Osobiście jestem bardzo zadowolony jak przeczytałem w https://www.webstation.com.pl/biuwar-nietypowy-material-promocyjny/, że biuwar jest nadal dość nietypowym materiałem reklamowym. Ja bardzo lubię z niego korzystać i robię to często.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy i bardzo przydatny artykuł. Ulotki to zdecydowanie jedne z najczęściej spotykanych form reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja myślę, że jeśli chodzi o same ulotki to jak najbardziej cały czas się one sprawdzają. Tym bardziej jak teraz czytałem o katalogach firmowych https://megaszkolenia.pl/kiedy-warto-wykorzystac-katalog-do-prezentacji-firmowej-oferty/ to również może to być całkiem fajna prezentacja naszej firmy.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 MarusiTestowanie , Blogger