7/29/2019 12:32:00 PM
Ulotki reklamowe i ich skuteczne rozpowszechnienie. Co zrobić aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców?
Temat reklamy już był poruszany na blogu. Dziś do niego powrócę i zapewne nie będzie to ten ostatni raz. Dlaczego? Ponieważ jest to temat rzeka i kierunków, którymi można tu podążyć jest bardzo wiele.
Żyjemy w świecie konsumpcjonizmu. Każdego dnia zdobywamy dobra materialne i usługi, które nadają sens naszemu istnieniu. Uznajemy je za pewien wyznacznik życia i statusu społecznego. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, a więc i nasze zapotrzebowania wzrastają wraz z rozwojem technologii i pojawieniem się coraz to nowych produktów dostępnych na rynku konsumenckim. I choć niezliczona liczba takowych powstaje codziennie nie wszystkie są w stanie wybić się wśród konkurencji i dotrzeć do odbiorcy. Powodów może być wiele, ale jednym z najbardziej istotnych w tym przypadku wydaje się być kwestia promocji. Jeżeli nowo powstały produkt bądź usługa nie cieszy się zainteresowaniem konsumenta to może to być spowodowane brakiem reklamy bądź kwestią jej rozpowszechnienia.
Jednym z najstarszych i chyba dotychczas najskuteczniejszych form promocji są ulotki reklamowe. Na czym polega ich unikatowość?
- Koszta
Jeżeli porównamy koszta promocji wybranego produktu powiedzmy w radiu, czy telewizji, to tą opcję zdecydowanie należy zaliczyć do najtańszych. Pamiętajmy jednak, że wszystko zależy od ilości i jakości druku.
- Pomysł
Możemy się zwrócić do specjalistycznych firm zajmujących się projektowaniem. Z własnego doświadczenia jednak wiem, iż nasza wyobraźnia nie ma granic i nie zawsze musimy komuś płacić by otrzymać naprawdę coś fajnego. Wystarczy chwilę się zastanowić i wypunktować sobie na kartce co chcemy nasza ulotką przekazać. Najważniejsza jest treść, lecz nie zapominajmy także o tle. Nasza ulotka musi być treściwa i zaprojektowana w taki sposób, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów.
- Dystrybucja
(Źródło zdjęć: www.veraco.pl)
Dla lepszej wizualizacji przedstawiam Wam powyżej kilka modeli takich stojaków. Taki sposób eksponowania materiałów reklamowych jest niezwykle skuteczny. Pamiętajmy, że większość społeczeństwa jest wzrokowcami i warto tę cechę wykorzystać, aby dotrzeć ze swoim produktem lub usługą do jak największej liczby osób.
Sprytne rozwiązania :)
OdpowiedzUsuńodpowiednia reklama często jest gwarancją sukcesu marki/ produktu
OdpowiedzUsuńMamy w pracy taki stojak z czterema kieszeniami. Wypełniony jest ulotkami z wyrobami naszej firmy. Obok jest regał, na którym można oglądać produkowane rzeczy. To świetny pomysł i reklama. Nie jest to droga inwestycja, a oko przyciąga. Dobra reklama to krok do sukcesu.
OdpowiedzUsuńPamiętam, że jak byłam mała to zbierałam ulotki - to z banków, to właśnie z takich stojaków i z każdego innego możliwego miejsca.
OdpowiedzUsuńTe stojaki to fajna sprawa, na targach czy innych eventach zawsze zwracają moją uwagę.
Kiedyś roznosiłam ulotki, większość osób brała ale i tak bez oglądania wrzucała do kosza. Takie stojaki są lepszym pomysłem, ulotka trafi tylko do zainteresowanych
OdpowiedzUsuńStojaki to bardzo dobry pomysł, ulotki ułożone są w sposób czytelny i szybciej zobaczymy co jest na nich umieszczone.
OdpowiedzUsuńmasz rację stojaki to bardzo dobry pomysł! na pewno taka reklama będzie widoczna
OdpowiedzUsuńWydaje mi się, że jeśli chodzi o ulotki to liczy się przede wszystkim dobra ich ekspozycja oraz odpowiednio dobrane miejsce. Bardzo dobrej jakości stojaki na ulotki możecie znaleźc na przykład tutaj https://adlove.pl/pl/ i jak najbardziej polecam wam te strone odwiedzić
OdpowiedzUsuńPrzede wszystkim warto, zacząć od podstaw czyli przemyśleć plan marketingu a następnie wdrożyć narzędzia - jednym z nich mogą być ulotki, które w większości branży giną na tle innych narzędzi
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńDokładnie! Pierwszym krokiem powinno być dokładne zaplanowanie działań marketingowych. Jeśli chodzi o ulotki to nie w każdej branży się sprawdzą. Przeczytaj sobie chociażby artykuł o ulotkach. Moim zdaniem jest bardzo ciekawy i pomocny.
OdpowiedzUsuńUlotki może nie są najlepszą formą reklamy, ale do reklamowania niektórych biznesów sprawdza się świetnie. Do reklamowania baru/klubu tanecznego/knajpy ulotki sprawdzają się świetnie. Sam mam mały bar i ulotki działają bardzo dobrze. Początkowo byłem sceptyczny, ale firma https://www.vizer.pl/, z którą współpracuję w kwestii reklamy, nalegała na ten pomysł i okazał się on strzałem w 10!
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńUlotki w sumie ja pamiętam były od zawsze i pewnie jeszcze długo pozostaną z nami jako element reklamy bezpośredniej. Osobiście jestem bardzo zadowolony jak przeczytałem w https://www.webstation.com.pl/biuwar-nietypowy-material-promocyjny/, że biuwar jest nadal dość nietypowym materiałem reklamowym. Ja bardzo lubię z niego korzystać i robię to często.
OdpowiedzUsuńCiekawy i bardzo przydatny artykuł. Ulotki to zdecydowanie jedne z najczęściej spotykanych form reklamy.
OdpowiedzUsuńNaprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńJa myślę, że jeśli chodzi o same ulotki to jak najbardziej cały czas się one sprawdzają. Tym bardziej jak teraz czytałem o katalogach firmowych https://megaszkolenia.pl/kiedy-warto-wykorzystac-katalog-do-prezentacji-firmowej-oferty/ to również może to być całkiem fajna prezentacja naszej firmy.
OdpowiedzUsuńW naszej opinii zlecenie warto powierzyć www.ccsdruk.pl - szybki kontakt, wysoka jakość usług.
OdpowiedzUsuńTego typu ulotki świetnie sprawdzą się na różnego rodzaju targach branżowych. Można też skorzystać z usług www.vitabri.pl gdzie znajdziecie najwyższej jakości namioty reklamowe.
OdpowiedzUsuńJezeli zastanawiacie sie jak zaprojektować wizytówke lub ulotkę reklamową, to osobiście mogę Wam polecić stronę https://nakedsavor.pl/jak-dobrac-wizytowke-do-charakteru-firmy/. Na stronie znajdziecie wiele rzetelnych informacji.
OdpowiedzUsuńciekawe informacje i fajny blog
OdpowiedzUsuńTen wpis dał mi do myślenia.
OdpowiedzUsuńŚwietny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.
OdpowiedzUsuńprzydatny wpis!
OdpowiedzUsuńfajny blog! będe częściej tu zaglądać
OdpowiedzUsuńZainteresował mnie ten blog
OdpowiedzUsuńświetny blog, ciekawe wpisy
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem jeśli ulotki są dobrze wykonane i przykuwają uwagę, to będą bardzo dobrą formą reklamy, która szybko rozpowszechni markę w danej grupie docelowej.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy post! Ja zawsze myślałem, że ulotki to relikt przeszłości, ale teraz zmienię zdanie ;) A co myślicie o umieszczaniu kodów QR na ulotkach?
OdpowiedzUsuńPlanuję rozpowszechnić moje ulotki reklamowe i dotrzeć do większej liczby odbiorców! Jakie są Wasze sprawdzone sposoby na skuteczną dystrybucję? Podzielcie się swoimi pomysłami
OdpowiedzUsuńW pełni zgadzam się z Twoim podejściem do ulotek reklamowych. Z mojego doświadczenia wynika, że dobrze zaprojektowana ulotka może zdziałać cuda, zwłaszcza jeśli trafia do odpowiedniej grupy odbiorców. Myślę, że warto też wspomnieć o kreatywnych sposobach dystrybucji, jak np. umieszczanie ulotek w lokalnych kawiarniach czy współpraca z innymi małymi firmami. Dzięki za cenne wskazówki!
OdpowiedzUsuń