3/31/2019 08:44:00 AM

Skuteczna reklama drogą do sukcesu!

Z pewnością jakiś czas temu mogłam wspominać Wam na blogu o moim wykształceniu. Ukończyłam Filologię Polską Język Polski ze specjalnością Komunikacja Medialna. Odkąd pamiętam ciągnęło mnie do języków, a w szkole przedmioty humanistyczne zdecydowanie można było zaliczyć do moich mocnych stron. Na studiach badaliśmy różne sfery językowe. Ze względu na to, że kierunek był medialny nie zabrakło także wiedzy na temat social mediów i reklam, jako środka przekazu. 



Dziś postanowiłam napisać nieco luźniejszy wpis na temat reklam i ich skuteczności. Wiek XXI niewątpliwie zasługuje na miano wieku konsumpcyjnego. Żyjemy w takich czasach, gdzie dobra materialne i ich zdobywanie jest dla wielu wyznacznikiem jakości życia. Dlatego też wiele osób próbuje swoich sił w sferze handlu i otwiera własne działalności. Jeżeli masz ciekawy pomysł na biznes, plan jak  go zrealizować i określony wkład pieniężny na start to może Ci się udać, pod warunkiem, że wiesz jak się wyróżnić spośród sporej konkurencji. Najskuteczniejsza będzie dobra reklama, tylko jaka?

1. Ulotki 

Jest to chyba jedna z najstarszych i dość tanich sposobów na dotarcie do szerszego grona osób. Trzeba jednak pamiętać, że przykładowo zwykła kartka o neutralnym tle i kilka zdań n temat naszej firmy z pewnością nie przyciągną klienta. Tu liczy się oryginalny pomysł i dość przemyślane wykonanie. Pamiętam, jak na studiach musieliśmy zaprojektować swoją ulotkę i nie było to takie proste zadanie. Trzeba było dokładnie przemyśleć co chcemy taką ulotką przekazać i zaprojektować ją w taki sposób, żeby odbiorca nie tylko zrozumiał nasz przekaż, lecz także go zapamiętał.

2. Social media

Mam tu na myśli oczywiście wszelkiego rodzaju media: prasę, telewizje, internet. W dzisiejszych czasach są one bardzo rozwinięte i docierają do naprawdę szerokiego grona osób. Najlepszą opcją jest zareklamowanie swojego biznesu poprzez stworzenie strony internetowej. Jeżeli oferujemy naszym klientom sprzedaż towarów to fajnie  by było w dość ładny i czytelny sposób zaprezentować go na naszej stronie. Umieszczenie dokładnego opisu, ceny i innych informacji, które pomogą naszemu klientowi dokonać zakupu będą bez wątpienia sporym atutem. Jeżeli postawimy na reklamę w gazetach czy czasopismach to musimy przebadać do jakiej grupy wiekowej dotrze nasza reklama, gdyż tu grono odbiorców może nieco się zawęzić. Za reklamę zapłacimy dość małe kwoty, jednak i odzew na nie może być także dość niski.

3. Reklama świetlna

Jest ostatnimi czasy najbardziej popularny i moim zdaniem najbardziej skuteczny sposób na reklamę. Mamy tu szeroki wachlarz możliwości. Kasetony i pylony, litery blokowe, szyldy czy billboardy. To tylko kilka możliwości jeżeli chodzi o ten rodzaj promocji naszej firmy. Na tle innych wyróżnia się przede wszystkim swoim rozmiarem od małych szyldów po naprawdę pokaźniej wielkości banery. Reklama świetlna ma w sobie to coś, co przyciąga wzrok i zostawia ślad w naszej pamięci. Właśnie o to w tym wszystkim chodzi, by wykazać się oryginalnością i zapaść w pamięć, tym samym zapewnimy sobie dobry start.

Warto też pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach oprócz dobrej promocji dla klienta liczy się też jakość oferowanych towarów bądź usług. Jeżeli będziemy dawać z siebie 100% to i klient będzie zadowolony. Tak zwana "poczta pantoflowa" także potrafi zdziałać cuda, więc idźmy na jakość, nie na ilość, a sukces z pewnością nas nie ominie.

Jakiego typu reklamy Was przyciągają najbardziej?

63 komentarze:

  1. Nie od dziś wiemy, że dobra reklama to podstawa. Myślę, że XXI wiek znacznie zwiększył poprzeczkę i utrudnił nieco otwarcie nowego biznesu w porównaniu do lat, kiedy to bylam piękna i młoda. Jestem wzrokowcem. Więc zazwyczaj zapamiętuje te świetlne reklamy. Rzucają się w oczy. Plus jak mówisz poczta pantoflowa, jak to moja mama mówi "jedna pani drugiej pani" i opinia się i uskutecznia. Ulotki i gadzety też warto mieć. Dobre rady Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Reklama jest bardzo ważna żeby odnieść sukces i stać się rozpoznawalnym. Każda reklama ma swoje plusy

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie te wielkie bilbordy najbardziej zapadają w pamięć. Chociaż social media też odgrywają obecnie sporą rolę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa jak się ma do tego np. marketing szeptany.

    OdpowiedzUsuń
  5. Żeby odnieść sukces trzeba troszkę dopomóc szczęściu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra reklama to najlepsza droga do sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne neony, szyldy przyciągają uwagę. budzą zainteresowanie. są skuteczną reklamą, ulotki podobnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się, dobra reklam pomoże nam zajść daleko. Na mnie działa "poczta pantoflowa" bo skoro klient zadowolony, to wróci i przekaże to dalej...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bez dobrej reklamy nie ma możliwości żeby biznes się rozkręcił, nie w tych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę,że aktualnie kluczową rolę odgrywają właśnie social media. Pliki cookies robią też robotę i przyciągają wciąż do oglądanych przez nas sklepów.
    Reklama świetlna jest działająca na nas - rzuca się w oczy po prostu.
    Ulotki są również dobre i dosyć tanie jednak z umiarem.

    OdpowiedzUsuń
  11. To prawda, dobra reklama to klucz do sukcesu :) Do mnie najbardziej docierają reklamy na social mediach.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobra reklama w internecie i poczta pantoflowa to klucz do sukcesu według mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. reklama swietlna zdecydowanie bardziej przyciaga wzrok od tych zwyklych

    OdpowiedzUsuń
  14. Bez dobrej reklamy firma nie ma dużych szans na rozwój bo klientów musi coś przyciągnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że dobra i przemyślana reklama to klucz do sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. dobra reklama to połowa sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajne spostrzeżenia. Reklama jest kluczem w kazdym biznesie. Warto dobrze zaplanowac swoje reklamowe posuniecia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie najbardziej przyciągają reklamy świetlne. Myślę zresztą, że nie tylko mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak wiadomo dobra reklama to podstawa każdego handlu. TO właśnie dzięki niej zdobywamy grono naszych klientów :D Genialne spostrzeżenia kochana :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Moim zdaniem bardzo skutecznym rozwiązaniem reklamowym mogą być specjalne kampanie w social media. Z tego co wiem ta agencja https://fabrykamarketingu.pl/ realizuje takie działania reklamowe, a mój znajomy który z ich usług korzysta mówił, że na prawde przynoszą one efekty

    OdpowiedzUsuń
  21. Szczerze mówiąc wydaje mi sie, że reklama to nie do końca jedyny przepis na sukces. jeśli prowadzisz własny sklep internetowy, warto byłoby także zainwestować w jakieś narzędzia zwiększające konwersję. takie jest moje zdanie

    OdpowiedzUsuń
  22. Najlepiej przetestować różne rodzaje reklamy, w końcu na coś traficie:) Może tu pozycjonowanie od https://sfeo.agency/pozycjonowanie-stron-krakow/ powinno dobrze się sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  23. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest wykorzystywanie różnych kanałów, jak: SEO, ADS czy social media.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wydaje mi sie, ze z reklamą jest dokłądnie tak jak napisali tutaj https://zainwestuj10minut.pl/ciekawostki/dlaczego-warto-powierzyc-obsluge-marketingowa-agencjom-reklamowym/ . Jest ona tym bardziej skuteczna im bardziej zajmuje się nią ktos profesjonalny. Samemu realizując jakieś działania reklamowe możemy tylko sobie zaszkodzić. Najlepiej jest korzystać z pomocy profesjonalistów

    OdpowiedzUsuń
  25. Każda reklama o ile jest dobrze zaplanowana i odpowiednio prowadzona przynosi wymierne korzyści w postaci zwiększenia liczby potencjalnych klientów. W obecnych czasach mamy mnóstwo możliwości rozreklamowania swoich produktów czy usług, a Internet jest nieocenionym narzędziem pozwalającym dotrzeć do interesującej nas grupy odbiorców. Jeśli jednak nie wiemy od czego zacząć, warto zwrócić się do sprawdzonej agencji świadczącej kompleksowe usługi oraz doradztwo.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wydaje mi się, ze w dzisiejszych czasach najlepszym rozwiązniem jest reklama na facebooku lub ogólnie w social media. Moim zdaniem bardzo pomocny powinien byc dla was ten artykuł https://metrkwadrat.net/sprawdz-jak-promowac-swoja-firme-w-mediach-spolecznosciowych/ i na prawde polecam wam go przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobre treści pomagają w prowadzeniu działań SEO, zwiększają sprzedaż w sklepach internetowych, a także przekonują klientów do marek. Dlatego warto postawić na działania firmy https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ dzięki ktorym osiągniecie sukces.

    OdpowiedzUsuń
  28. Kampanie w modelu programmatic to kampanie przeprowadzane w internecie za pośrednictwem zaawansowanych platform zakupowych. Więcej na ten temat możecie przeczytać na stronie https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb/ Myślę, że to was zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobra reklama to podstawa, jednak po ściągnięciu klienta do siebie trzeba zadbać o to, by został z nami jak najdłużej – powracający klient jak wiadomo jest najcenniejszy. Do tego świetnie spisują się programy lojalnościowe, oferujące rozmaite benefity dla stałych klientów. Jeśli ktoś, jak ja, prowadzi siłownię, polecić mogę program lojalnościowy dla siłowni opisany na stronie https://www.motivationdirect.pl/wpisy-na-blogu/fitfighters-czyli-program-lojalnosciowy-dla-silowni,847 Jest to pierwsze tego typu narzędzie na polskim rynku fitness, które pozwala członkom programu ze sobą rywalizować, a także wykonywać proste czynności, jak rezerwacja zajęć czy treningów. Fajna sprawa dla klientów.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dobra reklama może pomóc małym biznesom zaistnieć na rynku. Może ciężko samą reklamą rozwinąć się do rozmiarów korporacji, ale bez reklamy na pewno jest to niemożliwe. Sam korzystam od dwóch lat z usług firmy https://www.vizer.pl/ i jestem bardzo zadowolony z ich usług

    OdpowiedzUsuń
  32. Chcecie zwiększyć zaangażowanie sowich klientó i szukacie na to skutecznego i sprawdzonego sposobu? Jeśli tak, polecam wam zajrzeć na tę stronę https://push-ad.com/blog/customer-experience-management-co-to-jest/ . Na pewno znajdziecie tu sporo praktycznych ipomocnych podpowiedzi w tym temacie

    OdpowiedzUsuń
  33. Profesjonalna agencja reklamowa wyjaśni klientowi, na czym polega pozycjonowanie i reklama internetowa. Najlepiej moim zdaniem zgłosić się do Nakatomi. Do każdego podchodzą indywidualnie, a ich działania są wyjątkowo skuteczne. Mają bardzo duże grono zaufanych klientów biznesowych zarówno w kraju jak i za granicą. Znajomych firma została przez nich świetnie wypromowana, dzięki czemu zwiększyła się znacznie sprzedaż ich produktów.

    OdpowiedzUsuń
  34. Trudno się z tobą nie zgodzić, ale ja bym chciała powiedzieć, że promowanie biznesu z taką https://feb.net.pl/ agencją jest zdecydowanie trafniejsze. Oni wybierają wyłącznie takie rozwiązania, które mają wzięcie. Czyli nie pakują Was w byle co.

    OdpowiedzUsuń
  35. Social media to bardzo ważne narzędzie reklamowe, warto spróbować w tym miejscu poszukać klientów. Interesowaliście się też pozycjonowaniem stron? Tu na stronie www.seomamut.pl znajdziecie firmę od takich zadań.

    OdpowiedzUsuń
  36. Zastanawiam się od jakiegos czasu w jaki sposób będzie najlepiej reklamować moją firme. Dzisiaj natomiast trafiłem na taki artykuł http://ekolia.pl/jak-stworzyc-dobra-reklame-na-facebooku-w-2020/ o działaniach reklamowych na facebooku i wydaje sie to być na prawde świetnym rozwiązaniem. Powiedzcie mi czy waszym zdaniem warto inwestować w taka kampanie?

    OdpowiedzUsuń
  37. Według mnie pozycjonowanie stron jak najbardziej sie opłaca tylko musi być robione odpowiednio i z głową. Polecam wam sprawdzić ten artykuł http://www.after-school.pl/dlaczego-kazdy-sklep-internetowy-powinien-prowadzic-dzialania-seo/ Dowiecie się z niego co i jak w tej kwestii nalepy robić aby osiągnąć najlepsze rezultaty

    OdpowiedzUsuń
  38. A nie myslalas o wspolpracy z agencja https://rebenagesta.com ? Ja bardzo sobie ich chwale, zespol doswiadczony, kreatywny, ale przede wszystkim zaangazowany w prowadzone dzialania, naprawde mozna na nich polegac.

    OdpowiedzUsuń
  39. Oprócz samej reklamy, warto zainwestować w badania zachowań użytkowników w celu określenie co do nich najbardziej przemówi. W tym przypadku Liczenie przepływu ludzi będzie nieodzownym elementem.

    OdpowiedzUsuń
  40. Może jakaś firma chciałaby zamówić namiot reklamowy https://www.vitabri.pl/wynajem-namiotow-ekspresowych wiem że z tego korzystają różne firmy. Często zamawiają lub wynajmują takie namioty na targi. Dzięki temu sa bardziej rozpoznawalni.

    OdpowiedzUsuń
  41. Teraz jest faktycznie dogodna sytuacja, mimo że niestety mamy pandemię. Dlatego tak ważna jest reklama internetowa i docieranie właśnie w ten sposób do konsumentów. Zamierzam też wykorzystać ten moment i zlecić profesjonalną promocję agencji Nakatomi. Tworzą niezwykle pomysłowe i efektywne rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  42. Jak dla mnie działania reklamowe w sieci to podstawa sprawnie funkcjonującej firmy. Warto zadbać o rozwój biznesu i zastanowić się na wdrożeniem działań internetowych. Kiedy otwierałem swój sklep online korzystałem z usług Medier https://zleca.pl/wykonawca/medier-1615974467. Byłem naprawdę zadowolony z wypracowanych efektów.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ciekawy artykuł ale ja niezbyt znam się na reklamowaniu wiec i tak będę musiała zlecić to agencji Nakatomi. Słyszałam, że profesjonalnie podchodzą do każdego zlecenia a renomę mają już nawet za granicą. Zależy mi na kompleksowej i bardzo dobrze wykonanej kampanii.

    OdpowiedzUsuń
  44. W jaki sposób staracie sie pozyskać nowych klientów? Ostatnio natrafiłem na bardzo interesujący artykuł na stronie - https://www.moja-ostroleka.pl/art/1619504594/skuteczne-pozycjonowanie-ecommerce-8211-jakie-przyniesie-korzysci . Kto z Was korzystał z takiego rozwiąznaia?

    OdpowiedzUsuń
  45. Stworzyć skuteczną strategię reklamową nie tak łatwo, ale trzeba do tego dążyć. Ogromną rolę w prowadzeniu biznesu odgrywa wizerunek, dlatego trzeba o niego walczyć. Takie akcesoria jak np. wizytówki odgrywają znaczącą rolę w tej kwestii

    OdpowiedzUsuń
  46. sprzedaż leadów25 stycznia 2022 08:55

    Kluczem do sukcesu jest odpowiednie dopasowanie reklamy do klienta. Jeśli szukacie. W dotarciu do określonej grupy docelowej pomoże firma https://www.itinvestments.pl/.

    OdpowiedzUsuń
  47. Jak widać jest wiele wariantów promowania swojej firmy. Ale wiecie, co to nie jest tak, że coś jest z przypadku. Bo tutaj potrzebna jest odpowiednia wiedza, strategia itp. Dlatego nie ma co samodzielnie się tym zajmować, lepiej postawić na dobrą agencję.

    OdpowiedzUsuń
  48. Czy wiecie w jaki sposób możecie zaangażować swoich klientów do działań związanych ze swoją marką? Jeżeli są tutaj osoby zainteresowane tym tematem, to polecam Wam sprawdzić porady na stronie http://www.jaw.pl/2019/09/w-jaki-sposob-tworzyc-angazujace-kampanie-w-social-mediach/ .

    OdpowiedzUsuń
  49. Kluczową obecnie rolę odgrywają filmy. Już mało kto czyta np. dłuższe wpisy na social media. Ale filmy z ciekawym rozpoczęciem ogląda już sporo ludzi. Wydaje mi się, że jeszcze trochę i każda firma zacznie inwestować w filmy reklamowe.

    OdpowiedzUsuń
  50. Reklama to bardzo szerokie pojęcie. Obecnie popularność zyskuje reklama w internecie - pozycjonowanie, google ads czy reklama w social media. Można skorzystać z usług agencji social media https://sitab.pl/social-media-bydgoszcz/

    OdpowiedzUsuń
  51. Obawiam się, że ulotki się już nie sprawdzają. To był niezły sposób tak kilka lat temu. Teraz wszystkie ulotki przeniosły się do wirtualnego świata, gdzie jest znacznie ciężej znaleźć klienta.

    OdpowiedzUsuń
  52. Twoja strona to wizytówka wirtualnego świata. Dlatego właśnie analiza strony internetowej jest niezbędnym krokiem do zrozumienia, jak skutecznie przyciągnąć uwagę klientów. Z Internetica dowiesz się, jakie kroki podjąć, aby poprawić widoczność, zwiększyć ruch, i przekształcić odwiedzających w lojalnych klientów.

    OdpowiedzUsuń
  53. Warto pamiętać także o reklamie tradycyjnej. Każda firma powinna posiadać między innymi właśnie swoje wizytówki. Zapoznajcie się bliżej z ofertą firmy Printika. Myślę, że to będzie dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  54. Agencja marketingu internetowego to kluczowy partner dla każdej firmy pragnącej osiągnąć sukces online. Ich ekspertyza w obszarze SEO, reklamy online i analizy rynku stanowi bezcenny wkład w rozwój biznesu.

    OdpowiedzUsuń
  55. Owszem - potrzeba jest reklama. Jednak trzeba zaznaczyć, że wszystko dynamicznie się zmienia i przekształca - dlatego też warto tutaj zrobić sobie aktualizację wiadomości i przeczytać chociażby wpis https://funkymedia.pl/marketing/seo/prognozy-ekspertow-o-rynku-seo-w-2024-roku-jak-bedzie-wygladac-nowy-google . Tam macie - jak akutalnie będzie wypadać seo w

    OdpowiedzUsuń
  56. Zaufaj nam, aby poprowadzić skuteczną kampanie linków sponsorowanych Dzięki naszym usługom osiągniesz lepszą widoczność online i przekonwertujesz kliknięcia w sukces biznesowy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.