niedziela, 31 marca 2019

Skuteczna reklama drogą do sukcesu!

Z pewnością jakiś czas temu mogłam wspominać Wam na blogu o moim wykształceniu. Ukończyłam Filologię Polską Język Polski ze specjalnością Komunikacja Medialna. Odkąd pamiętam ciągnęło mnie do języków, a w szkole przedmioty humanistyczne zdecydowanie można było zaliczyć do moich mocnych stron. Na studiach badaliśmy różne sfery językowe. Ze względu na to, że kierunek był medialny nie zabrakło także wiedzy na temat social mediów i reklam, jako środka przekazu. 



Dziś postanowiłam napisać nieco luźniejszy wpis na temat reklam i ich skuteczności. Wiek XXI niewątpliwie zasługuje na miano wieku konsumpcyjnego. Żyjemy w takich czasach, gdzie dobra materialne i ich zdobywanie jest dla wielu wyznacznikiem jakości życia. Dlatego też wiele osób próbuje swoich sił w sferze handlu i otwiera własne działalności. Jeżeli masz ciekawy pomysł na biznes, plan jak  go zrealizować i określony wkład pieniężny na start to może Ci się udać, pod warunkiem, że wiesz jak się wyróżnić spośród sporej konkurencji. Najskuteczniejsza będzie dobra reklama, tylko jaka?

1. Ulotki 

Jest to chyba jedna z najstarszych i dość tanich sposobów na dotarcie do szerszego grona osób. Trzeba jednak pamiętać, że przykładowo zwykła kartka o neutralnym tle i kilka zdań n temat naszej firmy z pewnością nie przyciągną klienta. Tu liczy się oryginalny pomysł i dość przemyślane wykonanie. Pamiętam, jak na studiach musieliśmy zaprojektować swoją ulotkę i nie było to takie proste zadanie. Trzeba było dokładnie przemyśleć co chcemy taką ulotką przekazać i zaprojektować ją w taki sposób, żeby odbiorca nie tylko zrozumiał nasz przekaż, lecz także go zapamiętał.

2. Social media

Mam tu na myśli oczywiście wszelkiego rodzaju media: prasę, telewizje, internet. W dzisiejszych czasach są one bardzo rozwinięte i docierają do naprawdę szerokiego grona osób. Najlepszą opcją jest zareklamowanie swojego biznesu poprzez stworzenie strony internetowej. Jeżeli oferujemy naszym klientom sprzedaż towarów to fajnie  by było w dość ładny i czytelny sposób zaprezentować go na naszej stronie. Umieszczenie dokładnego opisu, ceny i innych informacji, które pomogą naszemu klientowi dokonać zakupu będą bez wątpienia sporym atutem. Jeżeli postawimy na reklamę w gazetach czy czasopismach to musimy przebadać do jakiej grupy wiekowej dotrze nasza reklama, gdyż tu grono odbiorców może nieco się zawęzić. Za reklamę zapłacimy dość małe kwoty, jednak i odzew na nie może być także dość niski.

3. Reklama świetlna

Jest ostatnimi czasy najbardziej popularny i moim zdaniem najbardziej skuteczny sposób na reklamę. Mamy tu szeroki wachlarz możliwości. Kasetony i pylony, litery blokowe, szyldy czy billboardy. To tylko kilka możliwości jeżeli chodzi o ten rodzaj promocji naszej firmy. Na tle innych wyróżnia się przede wszystkim swoim rozmiarem od małych szyldów po naprawdę pokaźniej wielkości banery. Reklama świetlna ma w sobie to coś, co przyciąga wzrok i zostawia ślad w naszej pamięci. Właśnie o to w tym wszystkim chodzi, by wykazać się oryginalnością i zapaść w pamięć, tym samym zapewnimy sobie dobry start.

Warto też pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach oprócz dobrej promocji dla klienta liczy się też jakość oferowanych towarów bądź usług. Jeżeli będziemy dawać z siebie 100% to i klient będzie zadowolony. Tak zwana "poczta pantoflowa" także potrafi zdziałać cuda, więc idźmy na jakość, nie na ilość, a sukces z pewnością nas nie ominie.

Jakiego typu reklamy Was przyciągają najbardziej?

31 komentarzy:

  1. Nie od dziś wiemy, że dobra reklama to podstawa. Myślę, że XXI wiek znacznie zwiększył poprzeczkę i utrudnił nieco otwarcie nowego biznesu w porównaniu do lat, kiedy to bylam piękna i młoda. Jestem wzrokowcem. Więc zazwyczaj zapamiętuje te świetlne reklamy. Rzucają się w oczy. Plus jak mówisz poczta pantoflowa, jak to moja mama mówi "jedna pani drugiej pani" i opinia się i uskutecznia. Ulotki i gadzety też warto mieć. Dobre rady Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Reklama jest bardzo ważna żeby odnieść sukces i stać się rozpoznawalnym. Każda reklama ma swoje plusy

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie te wielkie bilbordy najbardziej zapadają w pamięć. Chociaż social media też odgrywają obecnie sporą rolę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa jak się ma do tego np. marketing szeptany.

    OdpowiedzUsuń
  5. Żeby odnieść sukces trzeba troszkę dopomóc szczęściu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobra reklama to najlepsza droga do sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajne neony, szyldy przyciągają uwagę. budzą zainteresowanie. są skuteczną reklamą, ulotki podobnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Zgadzam się, dobra reklam pomoże nam zajść daleko. Na mnie działa "poczta pantoflowa" bo skoro klient zadowolony, to wróci i przekaże to dalej...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bez dobrej reklamy nie ma możliwości żeby biznes się rozkręcił, nie w tych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę,że aktualnie kluczową rolę odgrywają właśnie social media. Pliki cookies robią też robotę i przyciągają wciąż do oglądanych przez nas sklepów.
    Reklama świetlna jest działająca na nas - rzuca się w oczy po prostu.
    Ulotki są również dobre i dosyć tanie jednak z umiarem.

    OdpowiedzUsuń
  11. To prawda, dobra reklama to klucz do sukcesu :) Do mnie najbardziej docierają reklamy na social mediach.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobra reklama w internecie i poczta pantoflowa to klucz do sukcesu według mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. reklama swietlna zdecydowanie bardziej przyciaga wzrok od tych zwyklych

    OdpowiedzUsuń
  14. Bez dobrej reklamy firma nie ma dużych szans na rozwój bo klientów musi coś przyciągnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że dobra i przemyślana reklama to klucz do sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. dobra reklama to połowa sukcesu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajne spostrzeżenia. Reklama jest kluczem w kazdym biznesie. Warto dobrze zaplanowac swoje reklamowe posuniecia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie najbardziej przyciągają reklamy świetlne. Myślę zresztą, że nie tylko mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak wiadomo dobra reklama to podstawa każdego handlu. TO właśnie dzięki niej zdobywamy grono naszych klientów :D Genialne spostrzeżenia kochana :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Moim zdaniem bardzo skutecznym rozwiązaniem reklamowym mogą być specjalne kampanie w social media. Z tego co wiem ta agencja https://fabrykamarketingu.pl/ realizuje takie działania reklamowe, a mój znajomy który z ich usług korzysta mówił, że na prawde przynoszą one efekty

    OdpowiedzUsuń
  21. Szczerze mówiąc wydaje mi sie, że reklama to nie do końca jedyny przepis na sukces. jeśli prowadzisz własny sklep internetowy, warto byłoby także zainwestować w jakieś narzędzia zwiększające konwersję. takie jest moje zdanie

    OdpowiedzUsuń
  22. Najlepiej przetestować różne rodzaje reklamy, w końcu na coś traficie:) Może tu pozycjonowanie od https://sfeo.agency/pozycjonowanie-stron-krakow/ powinno dobrze się sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  23. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest wykorzystywanie różnych kanałów, jak: SEO, ADS czy social media.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wydaje mi sie, ze z reklamą jest dokłądnie tak jak napisali tutaj https://zainwestuj10minut.pl/ciekawostki/dlaczego-warto-powierzyc-obsluge-marketingowa-agencjom-reklamowym/ . Jest ona tym bardziej skuteczna im bardziej zajmuje się nią ktos profesjonalny. Samemu realizując jakieś działania reklamowe możemy tylko sobie zaszkodzić. Najlepiej jest korzystać z pomocy profesjonalistów

    OdpowiedzUsuń
  25. Każda reklama o ile jest dobrze zaplanowana i odpowiednio prowadzona przynosi wymierne korzyści w postaci zwiększenia liczby potencjalnych klientów. W obecnych czasach mamy mnóstwo możliwości rozreklamowania swoich produktów czy usług, a Internet jest nieocenionym narzędziem pozwalającym dotrzeć do interesującej nas grupy odbiorców. Jeśli jednak nie wiemy od czego zacząć, warto zwrócić się do sprawdzonej agencji świadczącej kompleksowe usługi oraz doradztwo.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wydaje mi się, ze w dzisiejszych czasach najlepszym rozwiązniem jest reklama na facebooku lub ogólnie w social media. Moim zdaniem bardzo pomocny powinien byc dla was ten artykuł https://metrkwadrat.net/sprawdz-jak-promowac-swoja-firme-w-mediach-spolecznosciowych/ i na prawde polecam wam go przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobre treści pomagają w prowadzeniu działań SEO, zwiększają sprzedaż w sklepach internetowych, a także przekonują klientów do marek. Dlatego warto postawić na działania firmy https://tearsofjoy.pl/content-marketing/ dzięki ktorym osiągniecie sukces.

    OdpowiedzUsuń
  28. Kampanie w modelu programmatic to kampanie przeprowadzane w internecie za pośrednictwem zaawansowanych platform zakupowych. Więcej na ten temat możecie przeczytać na stronie https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb/ Myślę, że to was zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobra reklama to podstawa, jednak po ściągnięciu klienta do siebie trzeba zadbać o to, by został z nami jak najdłużej – powracający klient jak wiadomo jest najcenniejszy. Do tego świetnie spisują się programy lojalnościowe, oferujące rozmaite benefity dla stałych klientów. Jeśli ktoś, jak ja, prowadzi siłownię, polecić mogę program lojalnościowy dla siłowni opisany na stronie https://www.motivationdirect.pl/wpisy-na-blogu/fitfighters-czyli-program-lojalnosciowy-dla-silowni,847 Jest to pierwsze tego typu narzędzie na polskim rynku fitness, które pozwala członkom programu ze sobą rywalizować, a także wykonywać proste czynności, jak rezerwacja zajęć czy treningów. Fajna sprawa dla klientów.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dobra reklama może pomóc małym biznesom zaistnieć na rynku. Może ciężko samą reklamą rozwinąć się do rozmiarów korporacji, ale bez reklamy na pewno jest to niemożliwe. Sam korzystam od dwóch lat z usług firmy https://www.vizer.pl/ i jestem bardzo zadowolony z ich usług

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 MarusiTestowanie , Blogger