10/07/2023 11:02:00 AM

Promocja i reklama - w czym tkwi ich siła?

 Jestem zodiakalną wagą. Załapałam się na przedostatni wolny "termin" i urodziłam się pod znakiem Wagi. A jak wiadomo są to osoby zrównoważone i bardzo kreatywne, tzw. artystyczne duszy. Dlatego od zawsze ciągnęło mnie do "wyczynów". Stąd uczestniczenie w konkursach, pisanie wierszy i jako zwieńczenie dorosłości - studia na kierunku Filologia Polska Język Polski ze specjalizacją Komunikacja Medialna. I chociaż po kilku latach od ukończenia studiów drogę kariery zawodowej wybrałam całkiem inną bo wylądowałam w księgowości, to wiedza zdobyta na uczelni również tu przydaje mi się na co dzień. 

Jak wiadomo od niepamiętnych lat reklama jest dźwignią handlu. Obecny rynek handlowo usługowy jest pełen po brzegi i by móc się na nim utrzymać warto być  zawsze o jeden krok przed konkurencją. Stąd też nacisk na promocję i reklamę prowadzonego biznesu. 

REKLAMA<---------------> PROMOCJA 

(źródło zdjęcia: internet)

Social Media rządzą się własnymi prawami i warto w nie inwestować. Spora część docelowych odbiorców waszego biznesu jest wśród użytkowników popularnych platform typu: Facebook, Instagram, Tik-Tok. Warto jednak pamiętać, że nic nie zastąpi spotkania "twarzą w twarz". Dlatego warto cyklicznie organizować dzień otwarty podczas którego docelowi odbiorcy będą mogli przyjrzeć się Waszemu biznesowi z bliska. By tego typu przedsięwzięcie było udane należy pamiętać o kilku kwestiach:

  • Plan imprezy. Warto się zastanowić jak krok po kroku zorganizować przyjęcie tak, aby przebiegało w miarę płynnie. Im lepiej to wszystko będzie przemyślane i poukładane, tym większa szansa, że zainteresowanie  wzrośnie. 
  • Konkursy. Wszelkiego rodzaju zajęcia podczas których wejdziemy w interakcję z odwiedzającymi podwyższy poziom zaangażowania. Poświęcenie uwagi, czucie się potrzebnym i ważnym - oto klucz do sukcesu. Każdy klient powinien poczuć się najważniejszy. Upominki i gadżety również w takich przypadkach są mile widziane.
  • Oprawa promocyjna - reklama. Punkt najważniejszy programu. Warto zainwestować przede wszystkim w ulotki. Materiały te klienci zabiorą do domu. Będą mieli możliwość w późniejszym czasie bliżej im się przyjrzeć. Nie mniejszą rolę odgrywają również miejsca, w których dane materiały umieszczamy. Na stronie https://veraco.pl/ znajdziecie sporo możliwości. M.in. stojaki na ulotki, plakaty, ekspozytory, totemy reklamowe.

(źródło zdjęcia: https://veraco.pl/)

 Na przykładowym zdjęciu widzimy ekspozytor do płytek gipsowych. Równie dobrze może to być forma prezentacji każdego produktu. Na samej górze umieszczamy logo naszej firmy wraz z jej nazwą. Poniżej zdjęcia przykładowych aranżacji (jeżeli np. sprzedajemy materiały budowlane). I na samym dole prezentujemy sam materiał. Klient ma okazję mu się przyjrzeć, a nawet dotknąć bo sprawdzić właściwości. Dodatkowo można zamontować uchwyt na ulotki. Umieszczamy w nich podstawowe informacje dotyczące naszej firmy (nazwa, adres, wszelkie dane kontaktowe) i (idąc dalej tropem materiałów budowlanych) kilka propozycji naszych produktów wraz z opisaniem ich właściwości i ceną. Pamiętajmy, że każdy odpowiednio doinformowany człowiek to nasz docelowy klient. A szanse na to, iż po takiej wizycie na dniu otwartym będzie o nas pamiętał remontując swój dom są bardzo wysokie. Sprostowując oczekiwaniom zyskujemy zadowolenie i "pomoc" w poszerzeniu grona klientów poprzez polecenie słowne. A to już nic nas nie kosztuje.


Czy jesteście częstym gościem na imprezach typu "dzień otwarty"?

Na co najbardziej zwracacie uwagę będąc na takich przyjęciach?


#wpissponsorowany #reklama

1 komentarz:

  1. Twoja firma potrzebuje efektywnej promocji? SEMGURU to agencja marketingowa, która zadba o każdy aspekt Twojej strategii online. Od SEO po content marketing – mamy wszystko, czego potrzebujesz, aby odnieść sukces- promocja firmy!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz.