11/15/2023 09:30:00 AM

Atrakcje turystyczne Karpacz i okolice

 Czy Wy jesteście za tym, aby spędzać urlop w Polsce czy poza jej granicami? Mi się obecnie marzy jakiś wyjazd zagraniczny do ciepłych krajów. Wiadomo, że tego typu "atrakcje" wiążą się nie tylko z większym nakładem pieniężnym, lecz również z wieloma aspektami typu gdzie bezpieczniej się wybrać, na jaki hotel się zdecydować i czy brak znajomości języka nie będzie stanowiło bariery nie do pokonania. Dlatego też wiele osób wybiera Polskie morze i góry jako miejsca wycieczek i spędzanie urlopów, wakacji czy ferii. Aktualnie jesteśmy przy końcówce roku, za chwilkę zawita do nas zima i już niedługo ferie zimowe. Warto pomyśleć nad tym, gdzie fajnie byłoby się wybrać. Mam dla Was propozycję pięknych polskich gór i atrakcje turystyczne w Karpaczu.


Najbardziej malowniczym punktem wycieczki jest z pewnością Śnieżka. Zdjęcie pochodzi z mojego prywatnego archiwum i była to wycieczka z przyjaciółmi w 2020 roku. Pokonałam strach i jako jedna z całej kilkuosobowej grupy wspięłam się na sam szczyt. Z ciekawostek to była moja pierwsza w życiu wizyta w górach. Po raz pierwszy wspięłam się na sam szczyt. Dokonałam tego nie mając specjalistycznego obuwia i po drodze chciałam zrezygnować ze 100 razy. A na samej górze z powodu zbyt niskiej temperatury padł mi telefon i odpalił się dopiero w momencie, w którym z góry zeszłam. 

Będąc w Karpaczu warto wybrać się na spacer deptakiem. Jest to strategiczne centrum w którym ulokowane jest życie pamiątkarsko-gastronomiczne. Nic dziwnego, że zazwyczaj to centrum miejscowości turystycznych jest przepełnione tubylcami i przyjezdnymi.

Obowiązkowym punktem wycieczki powinien być Kościół Wang - unikalna norweska świątynia. Mieści się na wzgórzu w godzinie drogi od centrum miasta. Górski Kościół Naszego Zbawiciela został wybudowany w Norwegii, a cała konstrukcja powstała bez użycia gwoździ. Wewnątrz Świątyni znajdują się efektowne rzeźby, nawiązujące do dawnej sztuki nordyckie.

 Fanów typowo naturalnych klimatów z pewnością zapraszam do odwiedzenia Dzikiego Wodospadu - zapora na rzece Łomnica. Jest to zapora chroniąca miasto przed zalaniem, a zarazem miejsce magiczne (przynajmniej za tak jest uważane). Widok zapiera dech w piersi, a bryza ze spadającej wody tworzy niesamowity klimat. Bezproblemowo można zrobić sobie zdjęcia, nawet nieco zbliżając się do wodospadu, gdyż jest tam sporo kamieni.

Mam nadzieję, że udało mi się przybliżyć Wam nieco klimat Karpacza i miejsc, które warto zwiedzić w tym mieście i okolicach. Wspomnienia zostaną z Wami na zawsze, a zwiedzanie można urozmaicić fajnym góralskim jedzeniem i atrakcjami typu jazda na nartach.

 Wszystkie zdjęcia zamieszczone w poście są mojego autorstwa. Wyjazd odbył się w styczniu 2020 r.


Wybieracie się w najbliższym czasie w góry?

Czy zimowy klimat zamieniacie na upalne tropiki za granicą?


 #wpissponsorowany #reklama 

Brak komentarzy:

Dziękuję za komentarz.